Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Leżajsku w skrócie nadzór budowlany lub PINB.
Pracą nadzoru budowlanego kieruje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Leżajsku. Powiatowemu inspektorowi w pracy pomagają inni pracownicy biura.
Gdzie nas znaleźć?
Biuro nadzoru budowlanego znajduje się w budynku na ulicy Skłodowskiej 8 w Leżajsku.
Żeby załatwić sprawy w nadzorze budowlanym możesz:
Napisać pismo i wysłać je na adres:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Leżajsku
ulica Skłodowskiej 8
37-300 Leżajsk
Przynieść pismo do sekretariatu.
Sekretariat to biuro, w którym możesz zostawić swoje pisma i dokumenty.
Sekretariat znajduje się na 2 piętrze budynku w pokoju numer 204.
Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP.
e-PUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje kontro w e-PUAP.
Zadzwonić pod numer 17 240 07 37.
Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy
pnbl@wp.pl lub lezajsk@pinb.info.pl
Przyjść do nadzoru budowlanego i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy urzędu.
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Jakie sprawy możesz załatwić w nadzorze budowlanym?
Możesz rozpocząć budowę obiektu.
Możesz zakończyć budowę obiektu.
Obiekt to może być na przykład dom, budynek garażu, budynek gospodarczy, sieć i przyłącze gazu, sieć i przyłącze kanalizacji, sieć i przyłącze wody, sieć i przyłącze elektryczne.
Możesz złożyć skargę lub wniosek.
Skarga lub wniosek powinny zawierać:
- imię i nazwisko,
- adres do korespondencji,
- wskazanie czego dotyczy sprawa,
- dołączenie kserokopii dokumentów, które posiada skarżący,
- podpis.
Jakie są zadania nadzoru budowlanego?
Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów Prawa budowlanego.
Kontrola działania organów administracji architektoniczno-budowlanej.
Badanie przyczyn powstawania katastrof budowlanych.
Współdziałanie z organami kontroli państwowej.